מדרסים

מדרסים הם אביזרים אשר מוכנסים אל תוך הנעל, ותפקידם לשנות את עומס משקלו של הגוף על כפות הרגליים. תפקידה של ספידה זו היא לחלק נכונה את העומס המופעל על כף הרגל, להעניק נוחות בעת הדריכה, לבלום זעזועים ולשפר את יציבותה של הרגל. לרפידות אלו אשר מוכנסות אל הנעל יתרונות רבים, כאשר אלו אשר עשו בהם שימוש דיווחו על הקלה בכאבים, וירידה בחוסר הנוחות. המדרס מעניק נוחות לכף הרגל, מסייע בבלימת זעזועים, מספק גמישות ותמיכה לקשת כף הרגל, והוא מתאים לשימוש בעבור ספורטאים, אנשים אשר עומדים שעות ארוכות על הרגליים, ובעבור אלו אשר סובלים ממצבים רפואיים שונים כמו פלטפוס, אשר פוגעים ביעילות ובמבנה של כף הרגל. 

סוגי מדרסים


ישנם כמה סוגים של מדרסים בשוק, כאשר כל סוג של רפידה מתאים לשימוש אחר:
רפידות ספורט: רפידות אלו עשויות בעיקר מגומי אלסטי, או חומר אחר גמיש במיוחד. הם מצוידות במנגנוני ספיגת זיעה בשכבה כפולה של בולמי זעזועים, ומיועדים לשימוש בעבור אנשים אשר מבצעים פעילו גופנית על בסיס קבוע.
רפידות סיליקון: תוספות אלו עשויות סיליקון, ולכן אינם יכולים להיות מותאמים באופן ספציפי לכף הרגל, אלא מוכנסים אל תוך הנעל ביחידה אחת. יתרונו של הסיליקון הוא בספיגה של זעזועים, ודחיסותו זהה כמעט לכל אורך שטחו. 
מדרסי גובה: אלו תוספות אשר עשויות מגומי, ומצוידות בשכבה עבה של חומר סופג זיעה. רפידות אלו הם בעלי חלק מעובה אשר נכנס אל תוך הנעל, אשר תפקידו להוסיף גובה לרגל אחת או לשתי הרגליים לצורך מטרות רפואיות או קוסמטיות. תוספות אלו משמשות בעיקר לטיפול במקרים של הבדלי גובה בין הרגליים, אשר עשויים ליצור כאבים בברך, בגב ובאגן. 
רפידות ביו מכניות: ספידות אלו הן בעלות בסיס קשיח או חצי קשיח, אשר עשוי מפלסטיק או אלומיניום, בשילוב של שעם, ולהם ציפוי עליון מעור.
אביזרי שעם: אביזרים אלו אשר מכונסים אל תוך כף הרגל עשויים משעם, ומשמשים בעיקר חולי סכרת, אשר מטעמים רפואיים אינם יכולים לדרוך על חומרים פלסטיים או סינתטיים, והם נחשבים כרפידות סופגות זיעה בצורה מעולה. 

תרומה לגוף וליציבות 


מדרסים אשר עושים את עבודתם נאמנה תורמים לגוף במספר מישורים:
בלימת זעזועים בצורה טובה אשר מחלקת את העומס על כף הרגל, ומסייעת במקרים בהם יש צורך בריצה על משטחים קשים, במקרים בהם קשת הרגל ארוכה מידי, ובמקרים של פלטפוס.
שיפור יעילות זרימת הדם בכף הרגל, ומעבר של דם בחופשיות בכלי הדם בחלק הקדמי של כף הרגל.
זירוז תהליך ההחלמה מנקעים, ומניעה של נקעים ברגל.
מונעים יצירה של כיבים ופצעים בכף הרגל במקרים של סכרת או מחלות מפרקים.

התאמת מדרסים ביעילות


התאמה של הרפידה אל כף הרגל ואל המצב הבריאותי חשובה מאוד. התאמה יעילה עשויה לשפר את מצבו הבריאותי של המשתמש, ואילו התאמה כושלת יכולה לגרוע מהמצב.  

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הוראות שימוש למדרסים ומוצרים

בריאות הרגל