תיקון פלטפוס אצל ילדים ותינוקות


פלטפוס אצל ילדים ותינוקות יכול להיות מצב לא נוח ולעתים אף מסוכן. באופן כללי פלטפוס היא אחת הבעיות הנפוצות והמעיקות ביותר שיכולות להיות, אך כאשר מדור על ילדים ותינוקות, הבעיה יכולה גם לפגוע בהתפתחות שלהם. כיצד אפשר לתקן פלטפוס אצל ילדים ותינוקות ומתי הבעיה בכלל מופיעה?

מתי מופיע הפלטפוס אצל ילדים?

כל הורה יהיה מודאג מאוד לשלום ילדיו ויחשוש על כל דבר קטן אך בכל הנוגע לפלטפוס, עד גיל 3 או 4 אתם יכולים לשכוח מהדאגות. עד גיל זה כף הרגל של הילד בכל מקרה תהיה שטוחה ורק אז היא אמורה להתחיל להתפתח. הקשת האורכית והקשת הרוחבית אמורות להתחיל לקבל את הצורה של הקשת, זו שנותנת להן את שמן, אך אם זה לא קורה אתם צריכים להתחיל לדאוג. לא צריך להיכנס לפאניקה, אך כן צריך להביט ברגל באופן ויזואלי וללכת לרופא שיבחן מקרוב וימליץ לכם על טיפול במידת הצורך. פלטפוס היא בעיה שיכולה לגרום לבעיות נוספות כמו כאבי גדילה ובעיות התפתחות.

כיצד אפשר לפתור את הפלטפוס?

כאשר הילד סובל מפלטפוס יש לא מעט אנשים מהקהילה הרפואית שימליצו לכם לא לעשות דבר ולהמתין עד גיל 7 או 8. עד גיל זה הילד עוד ממשיך להתפתח ויכול להיות שהבעיה פשוט תסתדר מעצמה בלי שום טיפול ובטח בלי ניתוח או התאמת מדרסים כלשהם. עם זאת, זה מאוד תלוי במצב הילד ובחומרת הבעיה, כאשר רק אורטופד מומחה יוכל לומר לכם מה הטיפול העדיף. אמנם במקרים קיצוניים מאוד אפשר לבצע ניתוח ולתקן את הפלטפוס אך מדובר במקרים מאוד נדירים ובכל מקרה הניתוח לא יתבצע על ילדים. מה שכן אפשר לעשות זה לבחור לילד מדרס אורטופדי מותאם אישית.

כיצד המדרס משפר את הבעיה?

המדרס לא יפתור את הבעיה לבדו במאה אחוזים אך הוא יכול לעזור וברוב המקרים כך הוא עושה. המדרסים הם למעשה רפידות שמותאמות אל כף הרגל אישית כאשר ההתאמה שלהן צריכה להיות גם לפי מצב המטופל, כמו למשל אלרגיה שיש לו, גם לגודל המדויק של כף הרגל וכמובן לסוג הבעיה. כאשר מדובר על מדרס שאמור לפתור את בעיית הפלטפוס אצל ילדים ותינוקות, הרי שהמדרס צריך לעזור לכף הרגל לפתח את הקשת שבסופו של דבר תאפשר לו דריכה רגילה. זו הסיבה שהאזור בו נמצאת תחילת הקשת יהיה גבוה יותר וכך החלק העליון יישמט ולאט לאט תיווצר הקשת תוך שנים.

לבחור מדרסים איכותיים

יכול להיות שבחלק מהמקומות יציעו לכם מדרס במחיר נוח יותר אך האם יש בו אורטופד? האם מודדים את כף הרגל עם ציוד מתקדם? אתם רוצים את הטוב ביותר לילדים שלכם ובטח כאשר מדובר על ענייני בריאות ועוד כאלו שמתייחסים להתפתחות שלו, ולכן חשוב לבחור את המדרס ממקום מוסמך, מקצועי ובעל המלצות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הוראות שימוש למדרסים ומוצרים

מדרסים

בריאות הרגל