ברכיים בצורת X או O וטיפול בעזרת מדרסים

מהן ברכיים בצורת X ומהן ברכיים בצורת O?

מצב שנקרא ברכי X או ברכי O הוא מצב שבו צורת הברכיים שלנו שונה מהצורה הרגילה המוכרת לנו, והמושגים הנכונים יותר הם ברך קלובה (במצב של X) וברך עקולה (במצב של O), או בשמות הרפואיים – Geno Valgus ו-Geno Vrus. בכל מקרה, חשוב להבין את החשיבות של צורת הברכיים שלנו על הבריאות שלנו באופן כללי. הברכיים, בשילוב עם כפות הרגליים, הן הגורמים המשמעותיים ביותר שמשפיעים על יציבת הגב שלנו והגוף שלנו, כך שצורת ברכיים שאינה בריאה יכולה לגרור בעיות וכאבים בגוף כולו – וחשוב לטפל במצב זה לפני שנגיע לסיטואציה מסובכת.

מה ההשפעות של ברכי X או O, וכיצד נטפל במצבים אלה באמצעות מדרסים?

·       ברכי X במצב שבו גולות הברכיים שלנו פונות בצורה בולטת אחת לשנייה, כך שבעמידה טבעית הברכיים שלנו יוצרות צורה של X, הוא מצב לא תקין שיוצר חלוקת משקל לא תקינה בגוף שלנו. במצב שכזה, רוב משקל הגוף שלנו מופעל על החלק הצדי של פיקת הברך. מעבר לשחיקה המואצת שמובטחת לנו במצב זה, יכולות גם להתפתח דלקות ניווניות ותהליכי הרס בסחוס עצמו.
·       ברכי O במצב שבו גולות הברכיים שלנו רחוקות בצורה בולטת אחת מהשנייה, כך מצב בו הברכיים שלנו יוצרות צורת O מעוקלת, נוצר עומס רב על החלק הפנימי של מפרק הברך. גם במצב זה, מעבר לשחיקה המואצת בחלק זה של מפרק הברך, יכולות להתפתח דלקות ונזקים שונים בסחוס.
·       מדרסים אורתופדיים – באמצעות שימוש במדרס איכותי אנחנו יכולים לשנות את מנח כף הרגל שלנו, כך שצורת העמידה שלנו תשתנה בכפייה. בהליכה ממושכת עם המדרסים, צורת הברכיים שלנו תשתנה ואנחנו נהנה מיציבה בריאה ויציבה הרבה יותר.

מדרסים


מדרס איכותי יכול לשפר את איכות החיים שלכם לאין שעור


זכרו – מדרסים הם בסך הכל כלי להשגת מטרה. המטרה עצמה היא ברורה – גוף בריא יותר ויציבה איתנה יותר. את המטרה הזאת אנחנו משיגים עם מדרס איכותי, ובמצב של ברכיים בצורת X או O מדובר בפתרון האלגנטי והנוח ביותר.

תגובות

  1. יש לי כאבי ברכיים רק בריצה "באסה"
    ויש לי חד משמעי מצב O.
    אתה טוען שהפתרון הוא מדרס?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הוראות שימוש למדרסים ומוצרים

מדרסים

בריאות הרגל