השתתפות במימון כיסא גלגלים

כיסא גלגלים הוא כלי משנה חיים

כיסא גלגלים הינו אחת ההמצאות החשובות ביותר באנושות, הוא מאפשר לאנשים בעלי מוגבלות פיזית חופש ויכולת תנועה ברמה גבוה יחסית למצבם. אנשים רבים נעזרים בכסאות גלגלים והם מסייעים במקרים של פציעות, מחלות או נכות. קיימים היום סוגים רבים של כסאות גלגלים בהתאם לסוגי המשתמשים הרבים. את כסאות הגלגלים אשר קיימים בשוק ניתן לחלק לארבעה סוגים עיקריים: כיסא גלגלים ממונע, אשר כולל מוט היגוי; קלנועית, מונעת על ידי מנוע חשמלי; כיסא גלגלים ידני, תנועה באמצעות הידיים; כיסא לניוד בעזרת מלווה, מתאים לדחיפה על ידי מלווה. סוגי הכסאות השונים מתאימים למשתמשים השונים, כל אדם הוא בעל העדפות או יכולות אחרות משל האחר וכך יכול לבחור את הכסא המתאים לו ביותר.

לפני שרצים לרכוש כסא גלגלים – ניתן להשכיר

טרם רכישת כיסאות גלגלים, מומלץ לשאול או לשכור כיסא בכדי לבחור את התאמתו למטופל. ניתן לשכור סוגים של כיסאות שונים ולבחור את הסוג המועדף ביותר. היום בישראל קיימות עמותות אשר מציעות השאלה והשכרה של כסא גלגלים כמו עמותת יד שרה, עזרה למרפא ועוד. במידה ובחרתם לרכוש כסא גלגלים מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע ורופאים אשר ידעו להתאים את הכסא למטופל לפי מצבו ודרישותיו. עמותת 'יד שרה' מפעילה מרכז בו ניתן להתרשם מכיסאות הגלגלים אשר בידי העמותה ולקבל הסבר מדוייק לכל אחד מהם.

השתתפות במימון כסא גלגלים


במדינת ישראל, משרד הבריאות לוקח חלק בתשלום על כיסא גלגלים, ידני או ממונע בעבור האנשים אשר עומדים בקריטריונים של המשרד. משרד הבריאות משתתף ב-90% מעלות הכסא או בתקרת התשלום אשר נקבעה מראש. במקרים שונים יש להציג למשרד הבריאות שלוש אופציות לסוגי כיסאות והמשרד מחליט את מי מהם לרכוש, לרוב ההצעה הזולה ביותר תאושר. אנשים אשר לא מסוגלים לעמוד בדרישות התשלום לאחר השתתפות המדינה יכולים לפנות לעובדת סוציאלית במשרד הבריאות לסיוע. אנשים אשר נפגעו מפעולות איבה, טרור, פעולות צבאיות או תאונות דרכים לא זכאים להשתתפות משרד הבריאות שכן הם מקבלים סיוע ממקור אחר. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הוראות שימוש למדרסים ומוצרים

מדרסים

בריאות הרגל