איך מטפלים בדלקת בגיד אכילס


דלקת גיס אכילס היא אחת הדלקות הכי קשות וכואבות שיכולות לקרות. גיד אכילס הוא אמנם הגיד הגדול ביותר בגדוף האדם אך הוא גם אחד הפגיעים שבו והוא זה שמחבר בין השוק לבין כף הרגל. כאשר סובלים מדלקת והכאבים עזים מה עלינו לעשות כדי לשפר את המצב? הנה כמה טיפולים שיכולים לעזור לכם.

הטיפול הכי טוב היא המנוחה

אין ספק שבדלקת בגיס אכילס מה שעליכם לעשות זה קודם כל לשנות את שגרת החיים שלכם ולנוח. ברגע שתגיעו לרופא והוא יאבחן את הדלקת הוא כבר יסביר לכם לבד למה חשוב לנוח ומה יקרה אם לא תנוחו. אף אחד לא מצפה שתישארו בבית יושבים כל היום, אך אתם לא יכולים לעשות שום פעולה מאמצת ובטח לא לרוץ או לעשות כל ספורט אחר. אתם חייבים לתת לגוף להתמודד עם הדלקת בצורה הכי טובה שיש ואם תעשו פעילות גופנית אתם רק תסבכו את ההחלמה הזו. חשוב לזכור שאפשר לשלב גם קומפרסורים של קרח כדי להקל על הדלקת בעיקר כאשר כואב.

התאמת הנעליים ושימוש במדרסים

אם יש לכם נעליים לוחצות אז זה ממש לא הזמן לנעול אותן. להיפך, תנעלו נעליים כמה שיותר משוחררות ואם אתם יכולים להיות בלי נעליים, כלומר עם כפכפים או סנדלים, אז עדיף. בכל מקרה אסור לכם לנעול נעליים לוחצות ותשתדלו ללכת עם גרביים דקות כי זה יקל על הנפיחות שכנראה תהיה לכם ויכולה להיות גדולה אפילו בשלב הראשון והפחות חמור של הדלקת. כמו כן, מדרסים הם לא עניין של שאלה אלא מוצר חובה: אתם חייבים לבחור מדרסים מתאימים, כאלו שיתאימו לדלקת גיס אכילס ביחד עם אורטופד מומחה, כי הם יוכלו לשפר את הדריכה שלכם על ידי הגבהת העקב.

טיפול פיזיותרפי לחיזוק המקום

טיפולים פיזיותרפים יכולים לעשות לרגל שלכם טוב כאשר הם לא רק ימריצו את הדם וישמרו על הרגל דינמית, הם יכולים לחזק את כל האזור בכף הרגל ובכך להנמיך את הכאבים באופן משמעותי. טיפולים אלו צריכים להיעשות באופן שוטף ועליכם להשקיע בהם, לעשות כל מה שאומרים לכם גם אם בהתחלה זה כואב. הטיפולים יהיו חשובים כדי לשמור על המפרק ולא רק על הגיד עצמו.

טיפול תרופתי וטיפול בגלי הלם

יכול להיות שאחרי כמה לחיצות עם שקית קרח הבנת שזה לא באמת פותר את הבעיה, אז יכול להיות שהכדורים יצליחו היכן שהקרח נכשל. אמנם הקרח יכול להוריד את הדלקת ואת הנפיחות אך כדורי נוגדי דלקת ומשככי כאבים יעשו זאת טוב יותר, אך מומלץ לקחת אותם רק כאשר כואב באמת ורק כאשר ממש צריך. כמו כן, אפשר לנסות טיפול בגלי הלם כאשר טיפול זה ממריץ את הדם ומשפר את יכולת הריפוי הטבעית של הגוף.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הוראות שימוש למדרסים ומוצרים

מדרסים

בריאות הרגל