כסאות גלגלים לילדים בוגרים

 התאמה של כיסא גלגלים לקהל היעד היא תנאי לשיפור בעצמאות, בתחושת המסוגלות ובבטיחות. במאמר הבא נסביר אילו סוגי כיסאות גלגלים יש לילדים בוגרים, כיצד בוחרים אותם ואיפה ניתן להשיג דגמים טובים במחירים משתלמים

בחירה נכונה של כיסאות גלגלים היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. בשלב הראשון, מאוד חשוב להתאים את הכיסא לצרכים של קהל היעד ולקשיים הפיזיולוגיים שאיתם הם מתמודדים. על בסיס שיקולים כאלה ניתן לדוגמא לבחור כיסאות גלגלים עבור בעלי מוגבלויות שלחלוטין לא יכולים להתנהל בצורה עצמאית – לעומת גברים או נשים שהעצמאות שלהם מוגבלת בלבד.

בשלב השני, בודקים את ההתאמה של הכיסא לגיל ולמשקל הגוף. זה גם השלב שבו רואים הכי טוב את ההבדלים בין כיסאות גלגלים לילדים לבין כיסאות גלגלים מבוגרים. כמו כן, צריך להביא בחשבון את המאפיינים המיוחדים של כיסאות גלגלים לילדים בוגרים – כמו למשל בגילאי חטיבת ביניים ותיכון.

אילו סוגי כיסאות גלגלים יש לילדים בוגרים?

החדשות הטובות הן שכיום ניתן להשיג את כל סוגי כיסאות הגלגלים גם בדגמים שמתאימים לילדים בוגרים. כל עוד מביאים בחשבון את השיקולים הבסיסיים של משקל גוף הילד והממדים שלו, לא אמורה להיות בעיה למצוא כיסא גלגלים איכותי וברמה גבוהה.

מעבר לכך, הורים לילדים בוגרים לא אמורים לקבל לבד את ההחלטות סביב התאמת כל סוג של כיסא לילד שלהם. במקום זה, הפעולה המומלצת תהיה להכניס אל מערכת השיקולים גם המלצות של הרופא המטפל ובעלי מקצוע אחרים. 

מה הייחודיות שבכיסא לילד בוגר?

כיסאות גלגלים לילדים בוגרים ייחודיים בכמה מישורים:
א. אופי השימוש – בעוד קשישים או בעלי מוגבלויות בדרגת נכות גבוהה יחסית משתמשים בכיסא רק על מנת להתנייד באופן בסיסי ממקום למקום, ילדים בוגרים צריכים אותו גם לפעילויות פנאי, חברה ולימודים. מהבחינה הזו, כיסאות לילדים בוגרים ייחודיים בגלל המשקל הנמוך שמאפשר לשנע אותם בקלות. 

ב. גדילה והתפתחות – ילדים בוגרים עדיין נמצאים בתהליך מסוים של גדילה והתפתחות. אם הם צריכים כיסאות גלגלים, כדאי לבחור עבורם דגמים מיוחדים שיש בהם אפשרות להתאמת המידות והגובה באופן שיהיה כמה שיותר מודולארי. 

ג. עיצוב – אפשר לראות את הייחודיות של כיסאות גלגלים לילדים בוגרים גם מבחינת העיצוב. ברמה הדקורטיבית, רוב הדגמים שמתאימים לילדים בוגרים מעוצבים בגוונים צבעוניים יותר לעומת הצבעים השחורים והכהים שמאפיינים כיסאות גלגלים רגילים למבוגרים.

היכן ניתן לרכוש כיסאות גלגלים מסוג זה?

כיסאות גלגלים לילדים בוגרים כדאי להשיג רק דרך חברות שמתמחות באביזרי סיוע ואורטופדיה לבעלי מוגבלויות. יתרה על כך, צריך לוודא שבקטלוג של החברה יש דגמים שמתאימים לילדים בוגרים ולא רק כיסאות גלגלים רגילים.
במידת הצורך, אפשר גם לערב את הרופא בתהליך קבלת ההחלטות. כך מגדילים את הסיכוי לבחירה מושכלת, נכונה ומוצלחת. 



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הוראות שימוש למדרסים ומוצרים

מדרסים

בריאות הרגל