התחרויות הפראולימפיות בישראל

קצת על המשחקים הפאראלימפיים ועל חשיבותם בעולם שלנו כיום

המשחקים הפאראלימפיים, במקור, שאבו את שמם מהמילה היוונית פאראפלגיה – שיתוק בחלק התחתון של הגוף. במשך השנים, ועם התפתחותם של המשחקים הפאראלימפיים, התברר כי שיתוק הוא לא בהכרח הסיבה שבגינה מגיעים למשחקים הפאראלימפיים, ומקור השם שונה למילה היוונית פארא – ליד. כלומר, המשחקים הפאראלימפיים, שמרכזים את טובי הספורטאים בעלי המוגבלויות בעולם, הם פשוט משחקים שמתקיימים ליד ובסמוך למשחקים האולימפיים, הן מבינת התפיסה שלהם והן מבחינת המשמעות שלהם בעולם שלנו כיום. המשמעות הזאת, שנותנת לאנשים תקווה ויכולת להבין שפציעה או מחלה הן ממש לא סוף העולם, היא אחת שבה אי אפשר לזלזל, ולעתים כל מה שנחוץ הוא כיסאות גלגלים לספורט או מכשור אחר בשביל לתת לספורטאי בלב ובנפש את הדחיפה שנחוצה לו.

בניגוד לעולם הספורט המסורתי, הרי במשחקים הפאראלימפיים ישראל היא מעצמה בעלת שם עולמי

·       מעצמה עולמית – בניגוד לענפי הספורט המסורתיים באולימפיאדה הרגילה, בהם לישראל סך כולל של 7 מדליות שרק אחת מהן מוזהבת, הרי שבמשחקים הפאראלימפיים לישראל לא פחות מ-380 מדליות בכל הזמנים, מהן 124 בצבע המנצח זהב, ואנו ממוקמים במקום ה-14 בכל הזמנים בזכיות שונות במשחקים הפאראלימפיים. בהתחשב באופייה של ישראל כמדינה מוכת טרור ומלחמות מחד, ומאידך גם מדינה ששמה דגש על השיקום והפיתוח של הנכים בה – אפשר להבין מה גורם לכך.
·       כמה דוגמאות – הדוגמה שצרובה הכי טוב בתודעה העדכנית היא ככל הנראה זו של קרן לייבוביץ', שבאולימפיאדת הנכים של שנת אלפיים זכתה בלא פחות משלוש מדליות זהב בענפי השחייה השונים. בשנים עברו הביאה גם נבחרת ישראל לכיסאות גלגלים לספורט הפאראולימפי כבוד ויוקרה רבים, עם 3 מדליות זהב רצופות בשנות ה-70 וה-80.
כיסאות גלגלים


פציעה ומחלה הן פשוט מכשולים – ועם מכשור נכון כמו כיסאות גלגלים לספורט מדובר במכשולים עבירים


ההצלחה הכבירה של הספורט הפאראולימפי בישראל מעידה על כך שמוגבלות פיזית היא בסך הכל עוד מכשול שאותו צריך לעבור. אז נכון, במקרים רבים מעבר המכשול הזה תלוי במכשור איכותי כמו כיסאות גלגלים לספורט, אבל המכשור הוא בסך הכל כלי – והנפש היא זו שמנצחת בסופו של דבר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הוראות שימוש למדרסים ומוצרים

מדרסים

בריאות הרגל